#EUzaTebe – za kulturno nasleđe i turizam
Med(e)na priča o Tri pčelice
Žensko preduzetništvo poslednjih godina privlači sve veću pažnju, kako zbog broja žena koje se odlučuju da se upuste u preduzetničke vode, tako i zbog činjenice da su mnoge među njima veoma uspešne u svojim delatnostima. Iako se nekada pčelarstvo vezivalo za starije i uglavnom muške osobe, danas je situacija drugačija. U prilog tome govori i činjenica da jedno veoma uspešno poljoprivredno gazdinstvo koje se bavi pčelarstvom – vode tri dame, tri vredne pčelice.
Poljoprivredno gazdinstvo “Jasna Tomić” iz Krivelja kod Bora osnovano je 2016. godine i bavi se pčelarstvom. Mali porodični posao nastavak je tradicije pčelarenja porodice Radonjić, koja se time bavila još početkom prošlog veka. Sve poslove u pčelinjaku – vrcanje, pakovanje, promociju i prodaju meda – obavlja Jasna Tomić, rođena Radonjić, sa dve ćerke – Katarinom i Teodorom.
Da bi povezali kupce i prodavce bez direktnog kontakta, one su osmislile ideju “Med i uspomene” kojom su konkurisale i dobile bespovratna sredstva u okviru projekta “EU za kulturno nasleđe i turizam” koje finansiraju Evropska unija i Vlada Nemačke, a sprovodi GIZ.
“Prodaja meda u medomatima je nov i inovativan način plasmana domaćeg meda na lokalnom tržištu. Projekat nam je omogućio da proizvodi sa našeg pčelinjaka nađu najbrži i najbezbedniji put do potrošača. Stavile smo akcenat na prodaju u malim pakovanjima. Medomati su aparati za samouslužnu prodaju meda i nalaze se na atraktivnim lokacijama u Boru – pored zoološkog vrta i u glavnoj ulici” kaže Jasna Tomić.
Dame pripremaju i medove sa ukusom, koji su namenjeni i ljubiteljima meda i turistima. Kroz ovaj projekat pripremile su i aktivirale internet stranicu Tri pčelice www.tripcelice.com. Jasnino gazdinstvo ima punionicu meda, a sve do kupovine medomata prodaju su vršile na kućnom pragu, na sajmovima i u nekoliko maloprodajnih objekata.
“Medomati su efikasan način prodaje, oni su zamenili naše lično prisustvo na prodajnom mestu. Omogućili su nam da se, kao tri pčelice, bavimo poslovima u pčelinjaku, kreiranjem novih proizvoda i marketingom”, kaže Jasna.
Budući da nije bilo sličnih proizvoda na tržištu, kupci su oduševljeni činjenicom da na ulici, na medomatu, mogu kupiti malo pakovanje meda, kako klasičnog, tako i onih sa dodacima.
FETISLAM
FELIX ROMULIANA
RAJAČKE PIMNICE
KRALJEV PODRUM