#EUzaTebe – za kulturno nasleđe i turizam
Uspostavljanje turističke destinacije Šumadije i Pomoravlja
Regionalna agencija za ekonomski razvoj Šumadije i Pomoravlja (REDASP) organizovala je u četvrtak, 25. novembra 2021 sastanak svih regionalnih aktera u oblasti turizma, sa ciljem da turistička destinacija Šumadija i Pomoravlje uspostave jedinstvenu organizaciju i upravljanje. Okupljanjem celog turističkog sektora u jednu organizaciju povećaće se kvalitet turističkih usluga i doprineti boljoj međusobnoj saradnji.
Aktivnosti u cilju formiranja destinacijskog upravljanja sprovešće REDASP u okviru projekta „Podrška konkurentnosti i razvoju turizma u Centralnoj Srbiji – Šumadiji i Pomoravlju,” uz saradnju sa Ministarstvom turizma i Turističkom organizacijom Srbije.
Direktor REDASP-a Nenad Popović objašnjava da destinacijska menadžment organizacija (DMO) predstavlja strukturu koja rukovodi razvojem turizma u određenom regionu. Regionalna agencija za ekonomski razvoj Šumadije i Pomoravlja, kroz niz već realizovanih programa, radi intezivno na integrisanju turističke ponude.
On dodaje da je to oblik javnog i privatnog partnerstva, koji već postoji u recimo Mađarskoj i Italiji i koji daje rezultate. U Srbiji je uspostavljanje DMO sadržano u Strategiji za razvoj turizma, ali ostaje još da se donesu zakonski podzakonski akti koji bi definisali ovu vrstu organizovanja.
Formiranje DMO je ujedno i deo programa „EU za Tebe – za kulturno nasleđe i turizam“ koji finansiraju Evropska unija i Vlada Savezne Republike Nemačke, a sprovodi GIZ.
Tanja Cupać, projektni menadžer iz GIZ, navodi da će ova organizacija pomoći i finansijski i stručno uspostavljanje DMO. „U narednom periodu usmerićemo se malo više na Topolu, na Kraljevu vinariju i na podizanje kapaciteta čitavog tog sektora,“ i dodaje da je cilj ove aktivnosti da Šumadija i Pomoravlje postanu prepoznatljiva destinacija za domaće i strane turiste.
Osnivanje destinacijske menadžment organizacije za Šumadiju i Pomoravlje odvijaće se u nekoliko faza: identifikacija investicionih potencijala, označavanje malih infrastrukturnih projekata i razvojnih kapaciteta sa obukama.
Procenjuje se da će već do februara biti ponuđena tri nova turistička proizvoda, odnosno tri ture u ovom kraju Srbije koje će biti oslonjene na gastro, lovni i zeleni turizam.
Damjan Srejić, član gradskog veća Kragujevca za održivi razvoj sela i grada i predsednik skupštine REDASP, navodi da DMO donosi i nove momente za uspešniji razvoj seoskog turizma. Osnivanje udruženja vinara i proizvođača rakije već je dalo dobre rezultate. „Naše selo ima ogroman potencijal koji mi prepoznajemo i koji je nedovoljno iskorišćen,“ kaže Srejić i navodi da se nada da će posle ovog skupa biti uspostavljena čvršća saradnja među lokalnim samoupravama da podignuu ponudu seoskog turizma na viši i popularniji nivo.
Podršku REDASP-u u razvoju turizma pružio je projekat #EUzaTebe – za kulturno nasleđe i turizam koji finansiraju Evropska unija i Vlada Nemačke, a sprovodi Nemačka organizacija za međunarodnu saradnju GIZ.

FETISLAM

FELIX ROMULIANA

RAJAČKE PIMNICE